Trainforum
Welkom op TrainsForum
Welcom To TrainsForum
Wilkommem Auf TrainsForum!


Trainforum
Welkom op TrainsForum
Welcom To TrainsForum
Wilkommem Auf TrainsForum!

Trainforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

TrainforumInloggen

The Trainsofuum of the Netherlands!


#kmtrein Deel 2

power_settings_newInloggen om te reageren

270617
#kmtrein Deel 2

Ik ben op vrijdag 23-Juni 2017 om 22:53 vertrokken vanaf Almelo met een tas vol spullen. De trein bracht bij in eerste instantie naar Deventer waar na de trein naar begin punt al binnenkwam. Deze trein bracht bij naar Utrecht Centraal. (Utrecht was mijn start punt!) De heenreis ging geheel volgens planning. De treinreis was een uitdaging op zich. Om 00:24 kwam ik aan in Utrecht. Geheel volgens dienstregeling. In Utrecht was er even tijd voor een kopje koffie. En dan weer verder. Vanaf Utrecht pakte ik de laatste trein naar Nijmegen van spoor 19. Waarbij ik veel deelnemers voorbij zag komen en naar Eindhoven gingen. Ik ben uit eindelijk een ruim uur later in Arnhem aangekomen en uitgestapt. Na +/- 30 minuten in Arnhem te hebben gestaan kwam niet veel later de trein naar Utrecht weer terug! In deze trein zaten 3 andere deelnemers. De deelnemers die ik toen heb leren kennen zaten in eerste instantie gezellig tot Utrecht CS bij mij. Daar na gingen we met zijn 5en verder. We gingen in de trein naar Rotterdam Centraal zitten. Dit was tevens de enige trein die op dat moment reed. De treinreis ging tot op dit moment als gesmeerd. Geen storingen en werkzaamheden gehad. En ook geen overlast. Dan bij aankomt in Rotterdam centraal even snel een foto gemaakt met zijn alles (Foto heb ik niet gemaakt maar iemand anders) En toen zijn we weer gaan splitsen een 3 tal ging naar Eindhoven. En ik ging met een andere naar Dordrecht. 1 maal ik Dordrecht aangekomen om 6:00 uur gingen we met de trein van 06:11 naar Geldermalsen. En toen begon voor veel de ellende al. Om 6:45 kwam de storing Venlo binnen. Hier reden geen treinen door een defect. Een maal in Geldermalsen kon ik kiezen. Om daar den Bosch te gaan of naar Utrecht. Waar bij ik heb besloten naar den haag centraal te gaan. Hier bij hadden we een sprinter. Waar bij de conducteur bij me kwam zitten om een praatje te maken. Tot aan voorbij houten met de conducteur gepraat. En dan ging hij ook weer verder met zijn werk. Bij aankomst in Utrecht een Kom op je’s gekregen van de conducteur en die zij nog. Zit hem op! Je kan het! In de trein naar den haag centraal. Geen conducteur gezien en gesproken. Bij aankomst in den haag centraal even een paar klanten van de ns geholpen. En toen weer terug. In de trein terug naar Utrecht 5 man conducteur sterk! 1 van de conducteurs kwam uit Deventer en de anderen kwamen uit de regio Utrecht. En de eerste vraag wat je kreeg was (Hoeveel kilometers hebben jullie al?) dat is een vraag waar je dan niet over nadenkt maar wel kan berekenen. Toen zat ik net over de 500 kilometer! Bij aankomst in Utrecht. Zei ik nog mijn treinen rijden altijd. En daar heb ik veel aan gehad die dag. Toen maar eens naar Baarn gegaan. Deze reis ging iets minder lekker! Hier zat een speciale trein voor deze stond nog in het perron met ene vertraging van +5. Maar dat heeft gelukkig niets gedaan in Baarn. Ik heb daar netjes om 09:23 in de trein gezeten naar Amersfoort. Vanaf Amersfoort ben ik uiteindelijk naar mijn verplichting gegaan om tussen 10 en 14 uur weer in Utrecht te komen. Dat heb ik netjes gedaan. Bij aankomst in de hal werd ik warm onthaalt. Door NS En Fotograven en Vloggers Deze heb ik even gesproken en heb ik even mee gepraat. De vlogger stelde vragen. Waarvan onder andere (“Jullie doen mee aan Kilometer kampioen! Op hoeveel kilometer staan jullie?” Waarop mijn antwoord was. 2x de helft. Toen was ik al zo moe waarvan ik zeg eerst koffie scoren en dan kijken wat verder.) Na 20 minuten in Utrecht centraal te hebben gestaan met andere deelnemers praten en een verhaal te hebben verteld aan de ns. Ben ik weer naar het vertrek spoor gegaan. Na vertrek uit de uit het spoor. zijn we naar Leeuwarden gegaan. In de trein naar Leeuwarden kwam ik de 6de deelnemer tegen waar ik dan even mee heb gesproken! Tot aan Leeuwarden hebben we bij hem gezeten. Vanaf Leeuwarden kwam er een Limburgse vrouw in met zoon! Daar heb ik ook lekker mee gepraat. Ook over te weten gekomen waar ze begonnen (De vraag die je dan stelt op zo’n dag is. Waar ben jij of zijn jullie begonnen) deze vraag krijg je vaak te horen op zo’n dag. Daar weet iedereen een antwoord op. Gek genoeg kwam ik er geen een tegen die in Utrecht was begonnen. Na veel uren bijna 3 uur naar Leeuwarden te zijn gegaan heb ik rustig aan gedaan. Toen begon ik te draaien en duizelig te worden. Toen heb ik op de terug weg vanaf Leeuwarden naar Zwolle even iets gegeten. En ook nog ff een flesje cola leeggedronken. Toen ging het wel weer! in de trien naar Zwolle heb ik de vrouw en zoon uit Limburg de tip gegeven om naar Almelo te gaan om daarna naar Amersfoort te gaan. Dat hebben ze goed 
opgenomen. Ik ben toen met de sprinter van Zwolle naar Enschede gegaan. Hier kwam ik ook weer een deelnemer tegen. Deze vroeg als eerste. Gaan jullie ook voor de gevaarlijke overstap? Waarop ik zei nee. Ik ga naar Enschede en dan zie ik wel wat ik doe. Uit eindelijk in Enschede 7 minuten rustig aan gedaan. Toen opeens in de trein draaide de vermoeidheid om. Ik was opeens niet meer fit. Werd moe en wou maar 1 ding. Lekker naar bed. Dat heb ik toen ook gedaan. Ik heb de trein weer gepakt naar Almelo en ben toen met de bus naar huis gegaan. Na een verhaal te hebben gesproken met een oudere delenemer. Die ik toevallig in Almelo nog zag staan. Eenmaal thuis een klein beetje eten gehad om weer op te starten! En een suikertoetje voor de suiker op pijl te brengen. Tegen +/- 19 uur heb ik even een uurtje geslapen! Toen ben ik weer wakker geworden en heb de laatste deelnemers nog tot aan 00 uur sterkte gewenst. Toen heb ik om 00:30 mijn kilometers opgehaald. Dat stond op een mooi aantal van (994.8 Kilometer in 16 uur). Maar het is nog niet om. Op 1 juli 2017 is er nog een borrel waar veel deelnemers heen gaan waaronder ik dus ook. Om te kijken wie er mee deed en op de winnaar te gaan drinken (De winnaar heeft uiteindelijk 1987 Kilometer afgelegd).  
Ik kreeg al de vraag van conducteurs de volgende keer doe jij dan weer mee? Waar op ik zei jazeker. Ik laat de kans niet liggen om een spel te spelen.  
Het is een wedstrijd zeggen ze. Maar ik zie het als iets wat je voor de lol doet en dan ook leuk moet blijven! Ik heb uiteindelijk veel mensen gesproken en die zeiden ook het is een spel die 24 uur duurt. Waarop ik zei het is een soort monopoly zonder geld. Maar wel met 130 deelnemers aan het spel. Het was een leuke dag. Maar jammer genoeg niet gewonnen. Maar ik ben blij met de kilometers die ik heb gemaakt. Ik ga er zeker een volgende keer overheen. Op deze dag heb ik veel steun gehad van 9292OV, NS, Arriva, En conducteurs en machinisten. Die ik uiteindelijk 1 voor 1 heb gezegd bedankt voor deze reis. En de steun om wakker te blijven. Het schema is uiteindelijk niet aangehouden wegens verstoringen waardoor ik moest nadenken hoe verder. Ik zal eerst naar Limburg gaan en Groningen via Leeuwarden maar dit is niet aan de orde geweest helaas.  
Samenvatting  
De dag was op 2 rode seinen (Stop tonende seinen) Geslaagd! Ik heb van de 24 uur uiteindelijk 19 uur vol gemaakt.  
De avond erop op twitter.  
Bericht gestuurd van de kilometers en dat ik op bed lag naar degene van de organisatie. En nog geen minuut later 25 nieuwe volgers. En 50 meldingen. Waarvan veel vind ik leuks en vragen van hoeveel kilometers. Daarop kon ik toen alweer antwoorden. Toen had ik de foto’s er opgezet van de nacht. Waarop ik veel likes kreeg en veel reacties op facebook. Waarop ik zei. Hier doe ik het voor! Voor alle volgers die dan zien wat ik doe! Uiteindelijk heb ik op 26 juni ’17 een filmpje op YouTube gezet met de foto’s en verslag. Op 1 juli 2017 ga ik nog even naar de borrel en dan is het ten einde voor 2017. Ik heb al aan degene gevraagd die het heeft geregeld. In 2018 weer? waarop ik al snel het antwoord kreeg misschien.  
Heb toen een poll geopend met de vraag volgend jaar weer Kilometer kampioen? Waarop ik om 22:45 op 26 juni al 68% van de stemmen ja had. Waarvan maar 5% nee en de andere 27% zei ik doe nooit mee met deze wedstrijd. Een volgende ronde ben ik zeker weer te zien!  
Je kan me foto’s zien en je kan ook alles lezen over deze dag op mijn facebook pagina en twitter.  
Vooral volgen! En zie ook van buiten de wedstrijd veel foto’s voorbij komen van mijn treinreizen. Deze duren gemiddeld 14 uur per stuk. Ik kom door heel het land.  

 
 
Facebook: https://www.facebook.com/TrainsForumjouwweb  
Twitter: https://twitter.com/Trains_Forum  
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCz6ebtqoimo5yKR52EeFblg  
Flickr (Fotoservice): https://www.flickr.com/photos/135229775@N04/ (Alle foto’s) 
Instagram (Staan zelf foto’s op!): https://www.instagram.com/trains_forum/  
Website www.trainsforum.jouwweb.nl (Staat een klein verslag op)

Commentaren

Geen commentaar.
power_settings_newInloggen om te reageren
remove_circleSoortgelijke onderwerpen
privacy_tip Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum